FACEBOOK ADDICTED

Contest Cerpen Sesedap Rasa

Contest ini dianjurkan oleh AIN ZULAIKHA. Ingin mengetahui lebih lanjut ? Senang saja lah. Klik lah LINK kat atas tu. Okay , saya telah di tag oleh NUR AINNA. Thanks AIEN ♥


* CLICK TO ENLARGE THE PICTURE. 

Okeyy , first. Hehh. Walau apa apa pun , aku kena tunjuk rasa hormat aku pada AIN ZULAIKHA sebab aku copy benda nih semua kat blog dia. Heyy ! Dengan keizinan tau ! Korang nak join ? Boleh :D Cara - cara nya :


 Woii , DIAM DIAM lahh. Aku dah nak start CERITA ni. So , BACA DENGAN TELITI , okeyy ?

--------------------------LOADING--------------------------

Memandangkan SCHOOL HOLIDAY dah start ken ? AIN ZULAIKHA dengan rakusnya menjerit jerit kegembiraan sebab cuti sekolah dah start. HAHA. Korang nak tahu first day cuti sekolah dia buat ape ? Part ni yang aku tak nak cerita nihh , mati mati aku pikir dia dok holiday kat Paris ke cuti ni ken ? Tapi , dio dok membuta atas katil sambil peluk bantal and teddybear air liur meleleh selimut tebal air cond terpasang 16° C. Paling awal dia bangun pun pukul 12 tengah hari waktu Malaysia. Biasa lah , aku pun lebih kurang macam tu jugak. Korang pun same. So, jangan dok nak mengutuk cerita aku ni macam macam. Huhh! Okayy , back to the main point , tengah sedap sedap dia dok membuta tuu , henfon canggih BLACKBERRY kesayangan yang bapak dia beri kan sebab dapat keputusan PMR yang cemerlang tu berbunyi *lagu Sesucinya Cintamu by ANUAR ZAIN. Dia pun tekan button HIJAU for answer call dalam keadaan separuh sedar lagi. HAHA. Dia ingat kan pakwe *Justin Bieber dia yang call sebab suara orang tu lunak merdu bila bercakap macam pakwe dia ken ? HAHA. Orang yang tak dikenali tu cakap macam ni. * Disebab kan aku tengah pening sebab taip pakai cara perenggan , bagi lah aku tulis cara dialog pulaks. HAHA.

Ain Zulaikha : Hello , sape ni ? *Kacau aku tido jea [ Cakap dalam hati ]
Orang tu : Hello , datang kedai mamak kat depan rumah kau tu sekarang jugak.
Ain Zulaikha : Ehh , apesal pulak ?

Tiba tiba , panggilan terputus. * TETT ---- TETT --- TETT --- TETT

Lepas tu , dia dapat SMS dari orang tu.


Nak tak nak terpaksa jugak lah dia pergi kedai mamak tu secara tak langsung boleh jugak dia makan. Perut dia pun dah mula berkeroncong lagu JOGET. Dok berbunyi je dari tadi. HAHA. Lepas mandi makeup ape sume. Dia pun melangkah lah dengan penuh keayuan ke kedai mamak tu. Tengah jalan punya jalan , *almaklum lah orang ayu bila berjalan , dia akan termenung sebab syok sendiri ken ? HAHA. Tengah dia nak melintas jalan tuh ken ? Ada satu teksi ni punya lah laju , padahal TRAFFIC LIGHT dah merah dah tu. AIN ZULAIKHA pulak tak perasan ken ? Yang dia tahu , dia mesti sampai kat kedai mamak tu. Kali ni naseb memang menyebelahi dia sebab nyaris nyaris dia hampir di langgar oleh teksi tersebut. Ada ke patut pemandu teksi tersebut menunjukkan simbol jari tengah naik ke atas yang lain turun ke bawah. Kucing yang ada kat tepi jalan tu pun pelik tengok pemandu teksi tu.

* Ishh ishh , orang melayu sekarang ni. Cubalah bersopan sikit. [ Dia bermonolog dalam hati sendiri ]


Akhir nya , sampai jugak dia kat kedai mamak tu. Tapi malangnya , dia tak nampak pun batang hidung seorang lelaki kat dalam kedai mamak tu. Cuma tauke kedai mamak tu jelaa yang lelaki. Yang lain semua nya perempuan ken ? Oleh sebab tu , dia pun buat tak tahu jelaa. Dia order lah makan dulu sebab dia punya tahap kelaparan dah sampai tahap maksimum. Dia teramat lah lapar ! Dia pun order lah makanan feveret dia , Nasi Ayam Special and air COKE.

 
Dia punya speed makan nasi ayam tu , pehh ! tahap maksimum kott. Agak nya lapar sangat lah ken ? Dia pun pelik , dah nak hampir habis dia makan nasi tu tapi tak muncul muncul pun orang tu. Dia pun dah nak balek. tetibe je ada sorang mamat hensem ni duduk depan dia sambil senyum senyum kat dia. naseb tak kenyit mata , kalau tak konfem dia pengsan kat situ jugak ken ? HAHA. Tapi ... eyh , tetibe je die macam kenal mamat tu , memang lah hensem tapi .. He looks so familiar ! Dia berani kan diri nak tegor mamat tu , then ... bila dah tegor , dia rasa macam nak pengsan ! Rupe rupe nye , si ASYRAF ! budak lelaki sekelas dengan die yang suke buli die ada depan mata ! OMG ! Die memang nak pengsan.



AIN : Kau buat ape kat sini wehh ? =='
ASYRAF : Aku tunggu kau lah makcek ! Punye lah syok tengok kau makan tadi. HAHA. Lapar sangat yea ? BHAHAHAHAHA.
AIN : Eyh , buat ape kau tunggu aku ? Kau ke yang call aku tadi ? ==' *sekali lagi buat muke macam tuu.
ASYRAF : Yelaa , tadi tu aku pakai number mak aku lah. Kredit mak aku pulak dah nak habes , tu yang aku cepat cepat letak call tadi tu pastu ken aku ade mesej ? Tu number adek aku. Aku lupe nak letak nama aku. Hehh !
AIN : Laaaa ! Kau suruh aku datang ni semata - mata nak topup kan kau ke ? =='
ASYRAF : A'ah. HEHEHE. Boleh ken sayang ?
AIN : Eeeiii , gatal lah kau ni. Dah ! Aku nak balek ! Nahh , rm10 kau. Esok bayar balik ! Huhh ! Byett.
ASYRAF : Eyhh , kejap la wehh. Aku gurau je tadi. Bukan sebab tu lah aku suruh kau datang , sebanar nye..
AIN : Sebenarnye ape ?
ASYRAF : Aku ... aku ... aku ... aku ...
AIN : Aku aku aku aku ! Aku ape ?
ASYRAF : AKU SUKA KAU !
AIN : 0.o *terbeliak bijik mata dia. HAHA.
ASYRAF : Kau nak couple dengan aku tak ?
AIN : *Angguk laju laju. HAHA.
ASYRAF : Disebab kan kau dah jadi steady girlfriend aku untuk selama-lamanya ken sayang ? Kau kena belanje aku roti canai. Amacam ? Okeyy ? HAHA.
AIN : ==' Kau nak aku lempang kau laju laju tak ? HAHA.

Even though diorang sekarang ni tengah couple tapi still lagi saling membuli. Sweet ken ? HAHA. Happily Ever After. Ini lah ceritera CINTA KEDAI MAMAK yang aku karang kan khas untuk korang semua. Hope korang enjoy keyhh ? BTW , aku nak tag kat orang kesayangan aku :

 

*okeyy , dua orang pun cukup ken ? Membe membe saya ramai takde blogg. HAHA.

--------------------ENDING OF THE STORY--------------------

Senarai HADIAH yang akan dimenangi :)
 

Anna Izzat selesai menaip untuk tatapan mata anda :)


7 comments: